یك مدیر قضایی: پیشگیری از وقوع جرم تنها بر عهده قوه قضاییه نیست
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، 'احمد غلامی' عصر سه شنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح، شاهد كاهش ارتكاب به جرم در نیروهای مسلح بوده ایم.

وی از امنیت به عنوان بحثی ضروری و نیاز جامعه یاد كرد كه در قرآن نیز بر اهمیت آن تاكید شده و افزود: نقش نیروهای مسلح در تامین امنیت بسیار مهم است.

مدیر كل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: نهاد پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح از سال 76 آغاز به كار كرد و تاكنون حدود 600 مجمع با موضوع های مختلف پیشگیرانه و آسیب شناسانه برگزار كرده است.

غلامی با تاكید بر اینكه هزینه های درمانی همواره از هزینه های پیشگیری، بیشتر است، یادآور شد: باید توجه داشت كه برخی معضلات پس از وقوع، اصلا قابل علاج نیستند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی خانواده ها از اعزام پسران خود به سربازی، گفت: برای رفع این نگاه و ارتقای امنیت، آسیب شناسی بسیار ضروری است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی نیز دراین مجمع در سخنانی از كاهش 20 درصدی ورودی پرونده ها به این نهاد نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاكنون قریب به 40 هزار ساعت نفر آموزش توسط این سازمان ارائه شده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این مجمع، نوع نگاه سپاه و بسیج به سربازان را 'مشفقانه' خواند و این شیوه برخورد را در مسیر تربیت بسیار مهم عنوان كرد.

سردار 'حسینعلی یوسفعلی زاده' با بیان اینكه امروز دیگر از خدمت سربازی با عنوان 'اجباری' یاد نمی شود، گفت: سربازان امروز، قشری مجاهد و حافظ امنیت جامعه محسوب می شوند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، وجود رابطه نزدیك میان فرماندهان و نیروهای وظیفه در چهارچوب قوانین را دارای نقش تربیتی و پیشگیرانه در ارتكاب جرم دانست.

مجمع یاد شده كه با رویكرد پیشگیری از وقوع جرم میان سربازان وظیفه برگزار شده بود، با تشكیل چهار كمیسیون تخصصی فرماندهان و معاونان نیروی انسانی، روسای بازرسی و قضایی، روسای عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و نیز كمیسیون رؤسای حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح به كار خود پایان داد. ك/1

626/607





:: برچسب‌ها: سفید , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: